Semester ljuva semester

Det är rätt så härligt med semester ändå. Har nu två veckor kvar och jag ska njuta av varje sekund. Har hunnit med rätt så mycket ändå på dessa tre veckor. Vi har målat om hallen, fixat lister i sovrummet (golvlister saknas fortfarande), grejat klart i köket (två passbitar saknas pga felmätning), köpt en tvåsittssoffa och bokhylla, fixat balkongen. Det är inte så mycket mer att göra, förutom småfix som blommor. Betsa garderoben går tyvärr inte att göra, så jag får ha den furu färgad. Vill helst inte ha den alls överhuvudtaget för den är riktigt ful, men den sväljer bra mycket.
   Vi har även varit hos mina föräldrar en vecka och bara mått gått, som tur var så var det soligt hela tiden. Så vi paddlade lite kanot på sjön, den var helt spegelblank, fiskade en hel del och plockade 20 liter blåbär smaskens. I helgen var vi till Borgafjäll och fiskade. Nu har J åkt till stugan och fixat med en massa, där ska han vara några dagar och jag är hemma och bara njuter. Ska läsa, städa, tvätta och greja lite i min egen takt.
   Nu ska jag nog fixa lite lunch, åka ner på stan en sväng och kolla lite. Behöver ett par skor, har inga alls som passar det mer höstiga vädret som är just nu. Får se vad jag hittar, eller rättare sagt om jag hittar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0