Tvättstuga

Det är något fel på mig, vaknade före sju en söndag. Vet inte när det hände senast. Hade ställt klockan på tio i sju eftersom jag skulle upp och tvätta, men jag vaknade före klockan. Pensionärsvarning kallar jag det. Nu är tävtten klar, eller klar och klar, den är inte struken än. Vet inte om jag orkar göra det heller. Man skulle kunna tro att min kära sambo jobbar på bank eller något annat kontorsliknande, för han hade åtta skjortor i tvätten. Dessa får han faktiskt stryka själv, annars kan det lätt hända att jag får ett eller många vredesutbrott.
   En sak som jag börjar bli lite irriterad över är hur människor funkar. I det här huset finns två tvättstugor, en med tre maskiner i, och en med två maskiner i (det är rätt många lägenheter som ska dela på dessa). Jag bokar alltid den med tre maskiner i, nu börjar folk komma och fråga (alltså de som har bokat den andra tvättstugan med två maskiner) om jag behöver alla maskiner. Det ska väl de fullkomligt skita i om jag behöver alla maskiner eller om jag bara behöver en, det är min tvättid och då vill jag tvätta i fred kan de inte fatta det. Aldrig att jag skulle tillåta andra tvätta samtidigt som mig, jag vill låsa tvättstugan när jag tvättar så ingen kommer in. Sen att folk lämnar kvar tvätt i torkskåpen för att inte tvätten är torr när deras tvättid är slut, det får mig på jävligt dåligt humör. Har man bokat sin tvättid och förbrukat tiden får man faktiskt ta sin tvätt och hänga upp i lägenheten om den inte är torr. Ibland undrar jag hur folk är funtade.


Kommentarer
Postat av: alexandra

hihi alla verkar tvätta på söndagar :P

2007-09-23 @ 11:08:31
URL: http://Aliza.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0