En ny vardag

Idag börjar min nya vardag, arbetslöshetens vardag. Det ska bli spännande och se hur den kommer att arta sig, eller kanske urarta sig. Hoppas tiden som arbetslös kommer att vara kort. Det finns ju några jobb nu att söka, för er intresserade så är jag förskollärare. Men det är ju rätt tid att vara arbetslös på, jag måste ju se positivt på det hela. Har ju även ett projekt på gång nu i sommar, när jag har tid och nu hoppas jag bara att jag ror det i land fortast möjligt.

Annars har jag ju alltid tid att pyssla på här hemma, det finns saker att göra, en massa. Som att putsa fönster, byta gardiner fixa och dona. Det är ju iaf kul.

Ska även försöka få in en bra dagsrutin, kliva upp tidigt på morgonen och ta en promenad på engång och sedan hem och äta frukost. För att sedan göra det som ska göras. Vill verkligen inte sova bort hela dagarna, hoppas verkligen att jag tar mig i kragen och kliver upp. Är ju så morgontrött annars, men det är ett mål jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0