Det rullar på

Mitt nya liv som arbetslös rullar på. Sköter mitt projekt rätt så bra tycker jag, de två återstående dagarna av denna arbetsvecka ska jag lägga in en stöt. Men jag sköter mig bra tycker jag och kan faktiskt det jag gör bättre än vad jag först trodde. Jag tänker dessvärre inte avslöja vad det är jag gör än.

Har alldeles nyss skickat iväg tre jobbansökningar, det var vikariat av olika slag. Jag vill helst inte ha det, men men vad gör man. Vill ha fast tjänst så man kan börja planera livet lite bättre. Eller iofs BL ska också ha fast jobb innan det går att planera något.

Skulle behöva komma igång med träningen igen också, får höra med DP vad han säger när han kommer hem. Tyvärr har jag just nu så dålig karaktär att jag inte tar mig upp på mornarna som jag tänkt för att ta en promenad. I morse tog jag mig inte upp förrän halv nio. Imorgon ska det bli skärpning, då ska jag upp i tid så jag kan komma iväg och lämna tillbaka nycklarna till mitt förra jobb och få ett arbetsgivarintyg så jag kan skicka iväg alla papperen till a-kassan. Sen ska jag även fortsätta med mitt projekt, hade tänkt mig att ägna det mesta av dagen till det i morgon och på fredag så jag kommer någon vart.

Nu måste jag snart gå och handla lite ingredienser till dagens middag. DP är väl utsvulten som vanligt när han kommer hem från jobbet, så han vill nog ha mat på en gång. Och är maten klar när han kommer så kanske vi kan fara och träna. Det vore nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0