Typiskt

Det är inte sant detta, men i vintras någongång så gick våran diskmaskin sönder. Vi har dock inte köpt någon ny eftersom vi inte haft pengar till det. Jag har jobbat och DP har pluggat, plus att han tog körkort och köpte en bil. Vi prioriterade det. Nu när han fått jobb och jobbar även i sommmar, och jag som är arbetslös har dock inga pengar men ger mig den på att jag kommer få ett jobb snart. Har vi sagt att vi köper en ny diskmaskin till hösten, då vi även renoverar köket. Som att fixa väggarna och nya bänkskivor, kanske målar om skåpluckorna också. Senast idag tänkte jag att jag kan vara utan diskmaskin ett tag till, så då kan vi köpa garderober istället eftersom vi inte har någonstans att ha våra kläder. En byrå och två hyllor i linneskåpet plus i garderoben i hallen bland ytterkläder och skrot. Jag börjar bli en aningens less på att leta en kvart varje morgon på kläder jag tänkt ha. Då har ju jag suttit idag och kollat och räknat på garderober som vi kanske kan inhandla till hösten. Men ny kommer jag till saken. Idag gick kylskåpet sönder, jag kan ju säga tack och adjö till garderober på ett tag. Nu  när kylskåpet gått sönder är det ju lika bra att köpa en ny frys också, för de är ju lika gamla så det ryker väl det med snart. Jag kan inte tro att det är sant, vi har världens otur. När ska det vända?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0