Regnet det bara öser ner

Regn, regn och åter regn. Tråkigt!

Den här dagen har gått fort, och den har varit konstig. Klev upp vid sex idag och åkte med DP till hans jobb, eller jag klev av på vägen och gick till hans föräldrar och fortsatte sova där en stund. Sedan vid halv tio tiden klev jag upp och åt frukost, gjorde mig i ordning och la mig på sängen för att läsa. Efter det gick jag till DPs jobb och han skjutsade mig till anställningsintervjun.  När jag varit på den gick jag till bussen, åkte hem. Nu har jag ätit en sallad som jag köpte mig på vägen. Undra vad man ska göra till middag, det är lite svårt att komma på nåt och ännu svårare och handla när man inte har något kylskåp.

I alla fall, åter till anställningsintervjun. Hon skulle höra av sig imorgon redan, hon skulle fundera och jag skulle fundera. Det var en tjänst i förskoleklass och fritids, en tillsvidare och det är ju aldrig fel. Det var en provanställning på sex månader, det är inte dumt. Då får man ju känna om det är bra eller inte, om man trivs, om arbetskamraterna trivs med en osv. Det blir en utmaning, det är så jag får se det om jag skulle få det.
Nu håller jag bara tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0