Jullov

Nu har jag ju nästan jullov. Ska jobba de tre dagarna efter nyår, så nästan jullov blir det. Det är den enda nackdelen när man jobbar i förskoleklass, att man oftast jobbar på fritids också och då får man ju inte lov som lärarna utan man måste jobba. Fast det är ju oftast lite barn också på loven, så det är rätt lugnt och lite mysigt att jobba då också.
   I morgon måste jag upp med tuppen, så jag kan vara på stan till tio. Hoppas att det går fort med julklappsinhandlingen. Aldrig mer ska jag vara ute i sista minuten med julklappshandling. Nästa år ska jag börja i tid, men det säger jag varje år. Nu ska det bli av, så mycket skönare det kommer att kännas.
   Klapparna ska ju sedan slås in också, sen måste jag städa här hemma och göra fint eftertsom vi inte ska vara hemma just något på ett tag, man vill ju ha fint när man kommer hem. På söndag åker vi till Js föräldrar där vi ska fira jul, för att sedan åka till mina föräldrar på juldagen och vara där några dagar. Då vill jag ha allt fixat och städat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0